2012. február 20., hétfő

Információtudomány és média a XXI. század elején - bevezető

Egy pár sort virtuális papírra vetnék, hogy ne csak a teszt bejegyzésem díszelegjen a felsorolásban :)

Mint Balogh-Sárközy Zsuzsa írásában (https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:If3N5bwGemsJ:epa.oszk.hu/01900/01963/00015/pdf/infotars_2005_05_04_123-129.pdf+mattelart+az+inform%C3%A1ci%C3%B3s+t%C3%A1rsadalom+t%C3%B6rt%C3%A9nete&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShIuaFmgsa91QHa8dctrMA2eefTfGndaKoLkqUiklDhAsOw2_l_6KZmF9yTlMfTew7SZ6DeEbtTmzZR7KMITiD86jzxqUw7_NfNuLvvVpAnmQXXjCAQNLGRlHZJDBiuc6pA_yOQ&sig=AHIEtbQw0vZBGGZBmxC1ufIjS_-p2n-zzg), egy kicsit én is az elején bemutatott öreg királyhoz hasonlóan éreztem magam, mindent tudni akart, de lusta volt olvasni. Egy picit nálam azért másképp működik, imádok olvasni, és lusta sem vagyok, egyszerűen megrémültem az óriási adathalmaztól, ahogy a csoporttársaim elárasztották a KONNEKT csoportot a blog-oldalukra invitáló üzenetekkel. Úgy gondoltam, erre nem leszek képes, végig olvasni mindegyiket egyesével. Aztán mégis elkezdtem, leginkább szemezgetve a facebook KONNEKT csoport oldalon. És rájöttem, hogy most még mindenki "szenved", néhányan cikket osztottak meg, más segítőszándékkal leírta tapasztalatait, nagy megnyugvásomra még üres felületeket is találtam, és találtam számomra nagyon érdekes tapasztalatokat, sztorikat is! 

Kicsit pánikoltam (még nem múlt el maradéktalanul), amikor megtudtam, mennyi mindent kell írni és csinálni egy héten, és ez így megy több héten át (és mikor haladok a szakdolgozatommal???), remélem, azért tisztul majd a kép. Elvégre, én is az új generáció gyermeke vagyok, mégis, néha teljesen kétségbeestem, hogy ez micsoda, hogy kell használni, és egyből e-mail vagy bejegyzés a csoporttársaknak, akik segítőkészek voltak, és ezért külön köszönet Nektek! :) 

Pedig azt hittem, milyen modern vagyok, mert "okostelefonom" van, és fenn vagyok a most divatos közösségi hálókon, skype-olok és msn-ezek, számítógépen dolgozom, a telefonomon olvasom az e-mail-jeimet, és néha a hivatalos ügyeimet is az interneten intézem (banki utalás, stb.). És ha a szép, virágos nyári ruhámról megkérdezték, hogy ezt hol vetted, azt mondtam, a neten rendeltem, és milyen büszke voltam magamra meg a szerzeményemre. Vagy legutóbb színházba készülődtünk barátnőimmel, és a jegyet is neten rendeltünk, még a sort és a székeket is mi választottuk ki. Igen, a modern technika csodái, ahogy Anyukámék mondják. Az ő információs társadalmi tapasztalataikhoz képest én "menő" vagyok, és még az én segítségemre szorulnak (pedig igyekszem őket tanítani). Viszont, ahogy így belecsöppentem a KONNEKT csoportba, már nem érzem magam "menőnek", sőt! Ajjj, érzem, hogy nagyon fel kell kötnöm a gatyámat, de őszintén csodálom azokat, akik ezeket kirázzák a kisujjukból, mert többnyire őket zaklatjuk többen is a csoportból, hogy segítsetek, légyszi!!!! 

Amit mindenképpen meg akartam jegyezni a feladatoknál, az az SL megjelenése az életünkben... Belőlem egy gót "boszorkány" lett, mert nem akartam űrhajó meg nagy rózsaszín nyúl lenni. Eljutottam odáig, hogy fújja a hajamat a szél, és olyan, mintha egy skót fennsíkon csodálnám a tájat (ma például lovakat...), meg tudtam változtatni a frizurámat és a ruhámat, már tudom csinálni gesztikulációkat, végre beengedett az iskola épületébe, de a lényegét még mindig nem látom. Amikor megpróbáltam barátkozni idegenekkel a játékban, arra jutottam, hogy egy törökországi night club-ban járva, ahol bemutathattam tánctudásomat is, megfagyott néhány pillanatra a gépem, majd dán (!) nyelvű lett a menüm...!!! Na, ilyenre nem számítottam :) Még megkeresni sem tudtam, hogy lehetne a nyelvet átváltani, mert minden dánul volt kiírva. Jött a google fordító, dánról magyarra, és így tudtam megnézni nagyon, de nagyon lassan néhány dolgot. Aztán végül Meli kihúzott a ... bajból :) Ezúton is köszönöm, és utána már én tudtam Orsinak segíteni, akivel szintén megtörtént ez a számomra felfoghatatlan dolog. Ha valakivel megtörténne, szóljatok, már nagyon kiművelődtünk :D
De nem szerettem meg még ezt a programot, pedig imádom a virtuális játékokat, de hát, itt nem játszhatunk sims-en keresztül, bármennyire is jobb lenne :) Bár, valószínűleg, akkor úgyis a lakberendezéssel lennénk elfoglalva, én legalábbis biztosan, ahelyett, hogy távoktatáson ülnénk :)

Akárhogy is legyen, gyerekek, összefogunk, menni fog! Kitartást Mindenkinek és szép hetet! (na, ez még nincs meg 12.000 karakter??? :D)

Viki

1 megjegyzés:

  1. Viki, igenis menő vagy:) Interneten rendelni virágmintás ruhát minden kétség nélkül az!
    Kezdetben megijedtem én is a követelmények mennyiségétől, mert most döbbentem rá én is, hogy hiányosságaim vannak, amiket sürgősen be kell pótolnom ahhoz, hogy fel tudjam venni a ritmust. ha nem halmozzuk fel a feladatokat, hanem szép sorjában végezzük el, akkor talán sikerül zökkenőmentesen megfelelni az előírtaknak:)

    VálaszTörlés